Terapia
Terapia psychologiczna
- Zajęcia terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym wspomagające rozwój i dla dzieci przejawiających deficyty funkcji psychomotorycznych.
- Terapia dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych (upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, autyzm, niedowidzenie, niedosłyszenie, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne).
- Terapia dzieci i młodzieży z objawami ADHD, zahamowaniem psychoruchowym.
- Terapia dla dzieci moczących się.
- Terapia dla dzieci z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi (fobie szkolne, lęki, zaburzenia nerwicowe, zaburzenia adaptacyjne, zachowania agresywne, nadmierna nieśmiałość, trudności w nawiązywaniu kontaktów, trudności w dostosowaniu się do obowiązujących reguł).
- Wsparcie emocjonalne skierowane do dzieci i młodzieży przeżywających kryzys po stracie osobistej (żałobie), lub związanej z inną sytuacją traumatyczną (np. choroba, rozwód rodziców).
- Praca terapeutyczna z młodzieżą przejawiającą zaburzenia okresu adolescencyjnego.
- Indywidualne porady bez badań dla młodzieży.
Terapia pedagogiczna
- Terapia pedagogiczna dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym wolniej rozwijających się.
- Praca z uczniem przejawiającym trudności we wczesnym etapie nauki czytania, pisania i liczenia (ryzyko dysleksji rozwojowej).
- Pomoc uczniom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysortografia, dysgrafia).
- Terapia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki.
- Trening ortograficzny – grupowa terapia dzieci i młodzieży, u których zdiagnozowano dysortografię.
- Pomoc terapeutyczna skierowana do uczniów mających trudności edukacyjne, które wynikają ze słabszego potencjału intelektualnego (inteligencja niższa niż przeciętna).
Terapia logopedyczna
- Opóźniony rozwój mowy.
- Wad wymowy (nieprawidłową artykulacją głosek).
- Zaburzenia rozwoju mowy uwarunkowanymi np. dziecięcym porażeniem mózgowym, zespołem Downa, autyzmem, upośledzeniem umysłowym, z niedokształceniem mowy o typie afazji.
- Uszkodzony narząd słuchu: z jednostronną lub obustronną wadą słuchu (dzieci słabo słyszących i niesłyszących), korzystających
z aparatów słuchowych i implantów ślimakowych. - Wad anatomicznych aparatu mowy np. z rozszczepem wargi
i podniebienia. - Zaburzenia płynności mówienia (dzieci i młodzież jąkająca się).
Biofeedback
Metoda wykorzystywana do ulepszenia funkcji mózgu, przede wszystkim funkcji poznawczych, poprzez zmianę jego czynności bioelektrycznej i stymulacji neuroplastyczności. Pozwala na uzyskanie świadomej kontroli w zakresie funkcji mózgu, przebiegającej poza naszą świadomością. Celem treningu jest uzyskanie odpowiednich parametrów fal mózgowych. Pacjent uczy się kierować swoją czynnością bioelektryczną tak, że zwiększa występowanie fal pożądanych, a hamuje występowanie fal niepożądanych. Treningi prowadzą stopniowo do większej stabilizacji czynności mózgu i poprawy wzorca EEG, a przez to zapewniają poprawę koncentracji, uwagi, pamięci, snu, twórczości, organizacji własnych poczynań.
Wskazania:
- ADHD, ADD.
- Osłabiona koncentracja uwagi.
- Dysleksja, dysgrafia, dysortografia.
- Inne zaburzenia w uczeniu się, (np. problemy z pamięcią).
- Brak motywacji, apatia.
- Zaburzenia emocjonalne.
- Zaburzenia zachowania.
- Zaburzenia mowy.
- Bezsenność i zaburzenia snu.
Integracja sensoryczna
- Indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci wolniej rozwijających się wspomagające procesy integracji sensorycznej.
- Terapia dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych (autyzm, mózgowe porażenie dziecięce, upośledzenie umysłowe, niepełnosprawność ruchowa, niedosłuch, niedowidzenie, zaburzenia genetyczne i neurologiczne).
- Terapia dzieci z objawami ADHD, zahamowaniem psychoruchowym, opóźnionym i nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym.
- Terapia dzieci z trudnościami szkolnymi: ze specyficznymi problemami w nauce matematyki (dyskalkulia), w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia).
- Terapia dzieci z obronnością dotykową.