Jesteś tutaj: Start / Terapia

Terapia

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Terapia psychologiczna

  • Zajęcia terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym wspomagające rozwój i dla dzieci przejawiających deficyty funkcji psychomotorycznych.
  • Terapia dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych (upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, autyzm, niedowidzenie, niedosłyszenie, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne).
  • Terapia dzieci i młodzieży z objawami ADHD, zahamowaniem psychoruchowym.
  • Terapia dla dzieci moczących się.
  • Terapia dla dzieci z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi (fobie szkolne, lęki, zaburzenia nerwicowe, zaburzenia adaptacyjne, zachowania agresywne, nadmierna nieśmiałość, trudności w nawiązywaniu kontaktów, trudności w dostosowaniu się do obowiązujących reguł).
  • Wsparcie emocjonalne skierowane do dzieci i młodzieży przeżywających kryzys po stracie osobistej (żałobie), lub związanej z inną sytuacją traumatyczną (np. choroba, rozwód rodziców).
  • Praca terapeutyczna z młodzieżą przejawiającą zaburzenia okresu adolescencyjnego.
  • Indywidualne porady bez badań dla młodzieży.
24 października 2017

Terapia pedagogiczna

  • Terapia pedagogiczna dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym wolniej rozwijających się.
  • Praca z uczniem przejawiającym trudności we wczesnym etapie nauki czytania, pisania i liczenia (ryzyko dysleksji rozwojowej).
  • Pomoc uczniom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysortografia, dysgrafia).
  • Terapia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki.
  • Trening ortograficzny – grupowa terapia dzieci i młodzieży, u których zdiagnozowano dysortografię.
  • Pomoc terapeutyczna skierowana do uczniów mających trudności edukacyjne, które wynikają ze słabszego potencjału intelektualnego (inteligencja niższa niż przeciętna).
24 października 2017

Terapia logopedyczna

  • Opóźniony rozwój mowy.
  • Wad wymowy (nieprawidłową artykulacją głosek).
  • Zaburzenia rozwoju mowy uwarunkowanymi np. dziecięcym porażeniem mózgowym, zespołem Downa, autyzmem, upośledzeniem umysłowym, z niedokształceniem mowy o typie afazji.
  • Uszkodzony narząd słuchu: z jednostronną lub obustronną wadą słuchu (dzieci słabo słyszących i niesłyszących), korzystających
    z aparatów słuchowych i implantów ślimakowych.
  • Wad anatomicznych aparatu mowy np. z rozszczepem wargi
    i podniebienia.
  • Zaburzenia płynności mówienia (dzieci i młodzież jąkająca się).
24 października 2017